Wednesday, February 3, 2010

HATI INI


Aku hyelah seorang wanita,

y mmpunyai mcm2 perasaan, sdh, skit, gmbre, syg. walau pelbagai dugaan datang sme ada bsr ato kcik, alhamdulillah ak mmpu selesaikan tnpe bntuan orang len, tnpe mnyusahkn org lain.

namun aku hanyalah seorang wanita

walau sekuat mne ak, ak ttp mrasai keperitan ak ttp perlukan bntuan, dan sokongn walau ak xmnta. walau ak pndamkan dalam hati. diluar ak tnjukkn ak seorang wanita y hebat mmpu hadapi sglnye dgn tng, sdgkan sbnrye ak takot, ak lemah hadapi semua tu, walau ak nmpk tabah

namun ak hanyalah seorang wanitA

(Penyu menangis siapa yang tahu) sejauh mne orang dpt mngerti maksud ni, ak mungkin memahami bgaimana perasaan penyu ni mngis kerana

aku hanyalah seorang wanita.

ak xberani untk mntk petolong sesiapa krn ak xmahu mnyusahkan org, jd ak blgak mmpu hadapi sgle rintangan namun apa y ad pd ak?

aku hanyala seorang wanita.

di saat ini, ati ak mrasakn ak xmmpu lg nk hdapi semua ni, tp ak kne gak kuat semangat. walau

aku hanyalah seorang wanita ak kene ingt ak adlh seorang ank harapan mak ayh aku, ak xkn kecewakn mereka dgn putus asa dgn kelemahan ak ni. ak xblh lemah. bgaimana ak nk harungi masa hadapan seorang dri andai ak rebah skrg krn skp lemahku ini. ak xblh lemah, ak kne bangkit untuk ttp berdiri teguh walau ak hnyalah seorang wanita.

ketabahan seekor penyu, ak akn jdkn ketabahannya untuk ak trskn khdupan ak ni dgn tabah juga.

ak mampu buktikan walau seperit mne ak hadapi, sesusah mne ak hadapi, ak xperlukan petolongn sesiapa. ak mmpu hdup dgn berdirinye sndri ak.

sbnye ak nk jgk mrasai bgaimana mrasai dri y didalam ptolngn, ak nk jgk mrasai perasaan tu, perasaan y selamat, y ak xperlukan kerisauan, ak hye rs kedaiamn. tp itu semua hyalah angan2 ak xmmpu untuk merasainye. dan sjk hrapan tgl hrapan, ak sdh mule bfkir ak xperlukan semua tu. y dpt mnolong ak hnyelah dri aku sendri. bile sng, sngglah dpt tman, ble ssh, sshlah dpt teman. teman ad tp hyelah sokong y dbri. e2pun dlm 100% sokong moral hye 20% sokong drinye slbhnye dri dr diri ak sndri. ak xpnh nk mrungut p cume ingn meluahkan aje.. salahkah aku untuk menginkan perasaan 2? ak cume nk gtau aku ttp seorang wanita. aku hnyalah wania biasa y ad klmhan ada perasaan kecundang perasaan mengalah. ak bkn robot y mmpu hdpinye semua dgn positif.

yang btol2 ak rs y btol2 mnolong ak, mak ayh ak, merekalah insan plg byk mnolong ak dunia akhirat, ak terlalu sygkan dorg.

saat ini ak terfikir mngape ak rs hidup ak xadil, ak mnyesal dgn pe y ak dh dpt, sbnrye itulah y sptutnye ak dpt, ketidaktenteraman, rasa besalah rasa mnyesal tu sume balasan ats dosa2 silam aku. terlalu byk dosa y tlh ak lakukan. ak lalai mnjlnkan tgjwab ak sbgai seorang muslim.

No comments: