Wednesday, November 16, 2011

1st time crying kt tmpt keje

when 1 said " hujan lebat ni... cam ne la nak balik nanti"
i thought that person can say like " bahaye tu... dah balik malam2 hujan plk 2 jalan licin, moto bukan elok sangat. hati2 tau balik nanti....."
but i juz get feedback like this " tu nak cakap nak suruh orang tolong hantarkan la tu. syok la kan ada orang tolong hantar. ermmmmm realy upset.... sedih, hati bagai disiat2... tertanya-tanya pentingkah aku dalam hidupnya???

when i said " mujur tadi umur panjang kalau tak dah arwah" maut hanya sesaat dari kita. trelar besar lalu sebelah hon die kuat xyah nak cakap la. kalau betol2 ketaq boleh terbaik moto kompem kene jugak langgar. bayangkan tak pernah lalu jalan 2 kena cari sendiri. dekat jalan raya yang besar kete pesat lalu lalang. saat tu aku rasa baru aku rasa begitu bersyukurnya aku masih mampu menghirup udara segar sampai sekarang...
i thought that person can say " ya allah... mujur tak der pape......"
but................... i juz get feedback from him like he never trust wut im talking. he can say " alah akai ja......."
ya allah....... aku yang membalas ya allah..... beigtu kerdilnye aku dalam hidup die sekarang..... aku dah tak bernilai pape.....

bile aku meseg dengan k.ngah automatik aku termengalir air mata... rakan sekerja tegur aku sebab die terperasan aku nagis kt luar kedai. die sangka aku tekanan sebab keje. yes. tadi aku terlalu penat. kenapa segala masalah terjadi bile aku tolong jaga kedai tu tadi... but i juz smile n say. notin...... masalah personal cikit... dan aku balik kul 8 malam td.

esk last day kerja.. hope segala berjalan lancar... aku bukan merungut.. aku juz nak mengadu... tak pelah aku mengadu dalam blog ni, blog ni diam jer tak cakap pape.tak perlu dengar jawapan yang tidak diingini...

ya allah... tabahkanlah hati ku...

2 comments:

♥ cik .hanie ♥ said...

syg , i tough u r bz , dh xdk msa nk blog2 nie . hey gurl ! im ur bestie fren ever la . u also can mcg me dear . sabar k , nsib baik xjd apa2 . jgn berangan sgt lah bwk moto tuh , hish .. take care , syg dri kamu tuh better then syg org lain . mwah !

miss su_gy said...

thanks dear... mmg buzy... tp mulai hari ni blh start berblog kmbli.. heheheh dh benti keje, n nnti keje lek plk.... hahah ak dh expert bwk moto weh rndu nk rempat bsame kamooo... mwah jgk kt ang.....