Thursday, September 23, 2010

ubat??? owh tidakkkk

lokasi: blik 708 H13, bakti permai
waktu: 4.28.. mnuggu nk g clas last gamelan kul5
suasana : seram (wt cter horror ckit keh3)
genre cerite : romantik komedi

ak bgn kul11.30 stgh td cz ak tak menghadirkan diri untuk 2 clas iaitu clas keusahawanan kul 8pg dan clas penjanaan imej kul 10pg. bkn sengaja xnk g, tp dsbbkn keadaan ak y begitu lemah utk bgn sbb demam. ( ok la scre jujur, mmg dh niat xnk g clas n skit 2 mmg alasan y sgt efektif buat ak kikikiki).

kul 12 ak cyp2 utk ke pusat sejahtera usm @ klinik besar dlm nih utk amik ubt. ok pmbetulan lg, sbnrye nk g mik ubt nk mntk MC ye bkn nk mntk mcD. utk cover x g clas pg td.. klo mmg niat ak nk g amik ubt n makan. mmg haram... xknnye ak g wahahahak. di citu bermulanya perjalanan kisah hidup ak dlm cerita genre romantik komidi...

ak g jalan kaki jer cz lokasinye dkt jer ngn hostel ak nih. jln punye jln, smbil jln smpt g berngn tntg mase silam. tetibe dgn mase silam 2 ak nk berngn jadi wonder girl utk mmbuat spinning kick 2 someone. klo la btol2 tjdi kn syok... jln pnye jln smpi dh tmpt y dituju.

aku terus melangkah g kaunter dan ak terkaku sebentar di citu. sbnyernye xsmpi lg pun btol2 dpn kaunter 2. knpe ak terkaku kakiku? dsbbkn mate ak telah melihat sesuatu tertulis di atas kaunter itu.... " KAUNTER AKAN DIBUKA PADA PUKUL 2 PTG" ak tgk jam kt henset ak, bru kul 12.30 kt pntu dpn tls akn tutp pd pkul 1.00 tgh ari. ish mmg taikkk btol laaaaaaaaaaa. nk tgu gle lme lg, so ak blik semule la blik. mmg hampeh syial jerk...

ok .la d skipkan citer cz ini cerita direct abh, xde smbung episod so kne pndekkn citer...
ak g clas saiko kul2 ptg 2 lps abh clas bru ak g semule klinik. niat mmg xmo g dh td tp dsbbkn hye utk mntk MC ak gagahkan jgk dri utk g...................................

sesampainye di kaunter trs ak keluarkan kad matrik ak.

(sekrg msuk wk2 6.32, ilan sbntr td sbb msuk clas gamelan, now kt blik dh cz br blik dr clas. so kmbli trskn citer)

slps proses pengambilan tiket giliran, ak mnti dgn penuh sabar utk berjmpe Dr aku.. (belagak cm der Dr sndri. ko ingt ko ank org kaye?? ) sambil tgu ubt 2 ak pye bdn xla truk sgt cz ak ni jns dmm wk2 mlm.. td selsema pun xde cz ak ltk wik kt idung ak td. so memikir jgk la cm ne la nk bg alsan spye Dr 2 bg MC kt aku.

skipkn citer, ak dh der dlm blik 5 bersame Dr nurul... cm besala persoalan soerg Dr, tye smule pesakit kte skit per, pas2 bru die cek.die der ckp suh ak mnum byk air. yela ak ni kurang mnum air cz ak rjin minum ais batu jer hek3 pas cek die tye soklan bonos kt ak. slps die kami borak2 sblm ni.
Dr- awak ni kurang berat badan. mmg dari dulu lagi ye
aku - a,ah.. dh mmg under weight hu3
Dr- berat berape?
Aku- bla bla bla

mls la nk cter kt korg kang korg tau brt bdn ak hak3 kang sume pkt ngejek ak keding!! ak tau dh org ptme y nk ckp ialah "cik nani"

akibat dr pemeriksaan tadi ak dbri ubat batok n selsema. akibat kurg brt bdn ak dbri ubt tmbhn iaitu kne amik vitamin.... Sllu sblm ni ak skit ak sllu dpt Dr Nina. die ni xprihatin kt ak, 2 pasal die xpnh bg vitamin kt ak. tp ak rs die mmg sj xnk bg kot cz mybe die tau dh rhsie ak. korg nk tau rhsie ak??? slme ak g amik ubt kt klinik. ak mkn ubt utk hari pertame jer, pas2 ak biarkn ubt 2 hdup bebas tnpe dimakan oleh ak wahahahaha. ak bia bdn ak bek sndri. sbb AKU MEMANG X SUKE MAKAN UBAT. ak sllu amik ubt pun ats arahan org y syg kt ak sb die nk tgk ak cpt sembuh hik3. kre ak amik jela ubt wt cukup syarat agr die x rsau kt ak hik3.

so inilah ubat-ubatan yang bakal aku timbangkan untuk membuat perhiasan..


slps dpt ak bc gitu2 jer trs msukkn dlm beg. lps sampai blik baru la aku belek satu persatu setiap ubat ni.
aku kan mmg degil, xsuke telan ubat. ak tgk panadol ni dah la besaq nk mampuih, n ie bkn vitamin kmpem ak jadikan ia hiasan yang indah hek.

pas2 ni ubat kedua yang aku belek


disebabkan ia vitamin akn aku makan shingga abh. tp blh ke ak mkn mngikut waktu? cz c2 tertulis mkn sebiji tiap- tiap pagi slps makan. adoiiii ak ni jns mmg xmkn pg. so cm ne ak nk mkn ubt klo prot ak xmakan pape?? cbe wt makan wktu tgh hari, kmpem pas aku bedal makan nasi ak trs telan ubt nih. haissssssss

so aku mls nk pikr aku trs belek pada ubat last sekali. ak bace sekali ak ok lagi. bile aku bace kali ke2, huh!!!!?????

"MAKAN SEBIJI TIAP2 PAGI. TELAN BULAT-BULAT


gle kot.................... dh la aku ni jns ssh nk telan ubt. mkn ubt dgn air pun terkial2 kdg2 tercekik ak jdnye. ni nk aku telan bulat2 pil ni. gile mmg gile. sume ubt ni xkena.
owh tidakkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

p/s : per kaitan cter ni dgn genre romantik komedi??? haisyyyy sewel.

No comments: