Friday, December 14, 2012

kehidupan dan ahirat

macam kebiasaan, lepas balik keje rehatkan bdn, dah setel segala yang perlu di selesaikan, selesai mandi aku akan terus on9 fb. tadi tibe2 aku terbaca status sahabat aku, panjang, menceritakan keadaan ibunya yang sedang sakit. aku tau akan hal itu. tapi air mata aku terus tumpah takkala membaca bait2 setrus luahan hatinya. ibunya telah pergi ke rahmatullah... dah 2 minggu, aku baru perasan, aku meneliti kembali wall fb dia, ramai yang ucapkan rakziah padanya.. aku memang tak perasan akan hal itu ekrana dia pun tak ada informkn pada aku.

sedikit terkilan aritu balik kedah aku ada ingin melawat arwah.. tapi tak kesampaian.. aku sempat mengenali arwah kerana aku pernah tinggal bersama mereka semasa aku praktikal di kedah. buat rin, semoga tabah jalani kehidupan yang mndatang. ug yakin rin memang seorang yang sangat tabah sejak dari ug kenal dan rapat dengan rin. semua sudah tertulis. sedih dan gembira asam garam dalam kehidupan.. al-fatihah buat mama rin....

bagi kite yang masih bernyawa, kita tak tahu bila masa kita.. serius aku juga takot bila mengingati kematian kerana masih banyak dosa yang berlum terampun, masih banyak ilmu akhirat yang perlu aku kejar.. ..


No comments: