Wednesday, February 27, 2013

lari lari anak

ini aadalah nukilan hari hati,
apa yang bermain dalam minda terus diadaptasi ke dalam ni,
tiada editing tiada simpanan terus saja aku tulis, mungkin bacaannya akan menjadi seperti pelik bunyinye.
yela tak ada pengunaan bahasa dan kata2 yang benar sebab ape je yang berada dalam otak terus dikeluarkan melaui jari jemari ni menjadi sebuah entry ni.

ingin je aku pergi dari sini, melarikan diri dari apa yang au harus hadapi.
bukan melari meniggalkan masalah atau pun lari dari masalah.
aku lari dengan membawa masalha aku sendiri tanpa menyusahkan orang lain.
benar memang aku ingin keluar dari sini, jauh dari mereka.
ingin aku pergi tanpa kata2 bukan merajuk diri.
malah tiada niat untuk memberi kesan yang negetif terhadap perasaan mereka.
aku tak ingin mereka risau. cume aku rasakan sekrang jika aku jauh dari mereka,
aku mampu melakukan sesuatu dalam idop tanpa menyusahkanmereka,
maka aku mungkin akan rasa tidak di susahkan.

bak pepatah mengatakan. jika kita hormat orang, orang akan hormat kite balik,
jika kita tolong orang maka orang akan tolong kite balik. samala jugak jika
kita tak menyusahkan orang, mesti dorang tak menyusahkan kite kn kn kn.
kenapa la aku kene banyak beralah?

sejak dari kecik, asyik aku je kene beralah. kalau beralah dengan y mude dari aku xpela,
aku paham sebab die masih mude dari aku pemikiran yang berbeza. tapi hakikatnye, aku selalu kene beralah dari orang yang lebih dewasa dari aku,lebih tua dari aku

No comments: