Tuesday, February 19, 2013

sembelit, perempuan vs lelaki & kesopanan

entry ni terjadi saat aku bertarung dengan sembelit. semasa dalam jamban aku aku tetap boleh berfikir. berfikir mengenai sembelit. aku rasa pekara paling nikmat ialah ketika kite sembelit, 2,3 kali kuar masuk jamban and finaly is sembelit itu dah dilepaskan. perghhhhhhhhhh sangat lege lepas tu, mungkin sebelum lepas muke dah nek tension tapi lepas lege, senyum sampai ketelinge....

ok cerita tidak tamat di sini, the true point is, andai bloger lelaki yang update tentang entry sebegini, mungkin lepas baca kita akan sudahi bacaan dengan kata2

"hahahaha lawak r die ni, bengong, sengal nak mampos"

walau ia sesuatu y habat mengjengkelkan, tetapi kita boleh terima kerana ia lelaki. kita akan anggap ia cute kelakar bunyinya otak gile2 pasal sembelit pun nak citer kan.

tapi! tapi.............. andai bloger itu seorang wanita. feedback ia akan terjadi sebegini

"tak senonoh r pompuan ni, xmalu ke wt entry cam ni? dah la pompuan tak malu. memang tak patot, pui!!"

ha.... ni la kebenaran yang terserlah. mungkin sebab dorg akan fikir perempuan ni kene la bersikap sopan kan tambah2 sebagai wanita melayu terakhir entry sebegini di aggap sensitip di kalangan masyarakat umum.

persoalannya... ini terjadi sebab sejak azali memang nampak wanita hanya perlu sopan dan lelaki bebas untuk meluahkan segala kata2. ataupun memang hakikat akan terjadi perbezaan gender bile dalam perbuatan seseorang. tak salah kot sebab pompuan pun alami perasaan yang same je cume ia malu utk di luahkan pada tatapan umum. adakah ini bermakna lelaki ti dak ma lu? "ok sila keluarkan kenyaan itu jika xnak blog and di gam"

the moral is aku bukan nak cakap kau boleh sembelit aku tak boleh sembelit, point yang betolnye ialah. suka hati korang la nak buat entry apa pun sebab kita punya suka la kan bukan dorang  yang tolong kite mase sembelit. opsssss terlari tajuk.

kesopanan itu penting buat semua orang wanita mahupun lelaki. yang penting stiap entry kite berpuas ati dan tidak menyingung hati mereka2. jika entry aku kali ni membuatkan para2 sembelit di luar sana tersinggung.

im sorry...... (ni bkn amir af) aku xlh tgk amir af tu kang sembelit aku

No comments: