Tuesday, May 31, 2011

bila jari nak bercerita 2

aku pernah bertanyakan soalan ini kepada seseorang

"andai dia dapat penyakit serius, adakah dia akan beritahu pada insan yang dia sayang atau rahsiakannya"

dia jawab dia akan beritahu penyakit die 2, pas2 tengok la kalau pasangan die terima dia seadanya, die teruskan la hubungan 2.

time 2 aku dah berfikir, mseti la pasangan die terime die seadanya dah kata pun sayangkan.. tapi disebabkan fikiran aku ini la andai aku di ajukan soklan yang sama aku berkeputusan akan merahsiakan penyakit aku dan putuskan hubungan itu. kerana aku tahu dia akan tetap jaga aku walau aku sakit, tapi aku xnak tengok die sedih tengok aku sakit, aku tak nak dia habiskan sisa-sisa hidup dia menjaga orang yang sakit. lebih baik aku rahsiakan dan pergi dari hidup dia agar dia jumpa insan lain yang boleh jaga dia hingga akhir hayat...

hahaha ending cam dalam drama kn.. hak3 mujurlah aku xpenah ada dalam situasi macam ni.. aku masih sihat walafiat amin..........

No comments: