Sunday, May 15, 2011

jika itu takdirnya

tanggal 13mei bersamaan hari jumaat, aku g klinik nak ambil ubat yela kepala aku sakit dah tiga hari x hilang2. jadi bile wat pemeriksaan aku dalam hati agak aku kene migrain je.. bile darah kne amik n kne cek result mengatakn darah aku kurang.. heheh patut la ak ni lemah badan je pas2 xpenah2 dpt naik badan. tapi result 2 musykil doktor y cek ak 2 sampai die panggil 2 orang doktor lagi untuk betanyakan pendapat. pas2 doktor y cek aku 2 cakap kt aku

"kamu jangan la risau, penyakit kamu bukan merbahaya.. sy sj panggil dorang nak tanya pendapat lain jer.."
tapi memandangkan doktor ni pun masih was2 sebab apa aku sakit bedasarkan simtom2 yang aku alami, dia suruh aku g cek lagi sekali mggu depan utk ambil darah. tanggal hari jadi aku, aku kene cek keputusan kesihatan badan aku.. harap2 la xde pape...

tapi doktor 2 dah bg tau yang kembugkinan aku alami penyakit ni. time ak rasa bese je pun cz xpecaya.. yela penyakit 2 jenis keturunan.. kalau aku kene mak aku xde pun sakit 2, ayah aku pun x. family aku suma sihat2.. doktor pun cakap yang ni hanya aidaian.. bukan tepat. 2 yang aku kene makan ubat dulu pas2 g cek lagi sekali nak tengak kesahihah kandungan darah aku ni.

andai benar ak dapat prnyakit 2. aku dah buat keputusan awal2. aku xnak kawin. sebab aku xnak anak aku dapat penyakit yang sama. kecian kt die. bila aku terpikir hal ni, terus aku rasa nak menagis. bukan saja-saja tp automatik keluar.. yela impian yang aku idamkan tak terlaksana sebab x tercapai... harap2 aku xde pape.. tapi... kalau aku xde penyakit 2 pun. impian aku musnah jugak sebab aku dan dia............ entah la. biarlah takdir y tentukan segalanya....

No comments: