Wednesday, November 24, 2010

aku, dia dan jengka liner

lokasi: sepanjang perjalanan ker destinasi. (pahang & peneng)
tarikh: 23 november 2010

kul5.30 ptg aku sudah bertolak ker b.p. untuk naik bas ke peneng pada pkul 6.30 ptg. sebab sampai awal aku bersama my beloved parents jalan-jalan makan ABC dlu.. skipkan cerita bas sudah sampai dan tiba masanya aku naik bas. selepas bersalaman bersama kedua org tua aku. aku naik la bas 2 dan masej cinta ati aku, hafizi. sebenrye die pun tengah bersiap2 untuk ke s.p naik bas untuk pergi ke pahang sebab tempat kerjanya di pahang.

kami xrancang ambil tiket bas jengka liner pada waktu yang sama. kebetulan yang pertama. selepas bas aku sudah lama menyusur di highway, hafizi naik bas yang bertolak pada pkul 9.30 malam. dalam perjalanan aku dalam bape jam lagi akan sampai k.l aku bertanya soalan kepada hafizi. ( memang kami asyik mesej jer sejak dari mula xbenti2)

aku: pa duduk sit no bpe pa?
hafizi: agk2 cyg? pa leh gtau belakang dia da no 7 no 2
aku: he3 xpaham clue pa bg, tp rasanya 17 kot.
hafizi: haha salah. 27

ermm yela aku xphm clue die kasi..

aku: he3 kebetulan pa. pa tambah 2x no tu, jadila no sit ma
xlame pas2 baru cinta ati aku balas maseg.
hafizi: eh ma, 29 ka cyg? huhu
aku: bukan la pa... 9 jer...
hafizi: urmmm.. ma kecoh. td ma kt tambah 2.
aku. pa 2 yang x paham. ma kata tambah 2x no pa 2. 2+ 7 = 9.. hik3 failed pa ni.

byk lagi la meseg lepas 2 xperlu diberitahu. kebetulan yang ke2 kami hadapi. selepas 2 kami berenti maseg dan masing2 tido dalam bas.. aku sedar bila aku sampai kat hentia tapah. hafizi kata dia dah masuk ipoh.. hafizi begitu harap kami dapat jumpa sekejap kat bustand ipoh. tapi aku x yakin sebab bas benti jap jer.. mesti bas die dah kua ipoh bas aku baru masuk ipoh.

hafizi: ma, pa kat ipoh. kalau ma sampai now, boleh jumpa jap ni
aku: rasa x sempat jumpa kot cz lambat lagi bas ni nak masuk ipoh pa
hafizi: yaka ma urmm (aku tau die sedikit kecewa)
aku: pa singgah ipoh mesti jap jer kan
hafizi: urm cyg.. mama.. pa nk jumpa ma...
aku: kalau dapat jumpa pun ma nak jumpa pa...
hafizi: mama bus pa dah jalan. uwwaa mama dok tingkap belah mana cyg, pa belah nampak kete bertentang
aku: sama la pa ma duk belah tingkap belah drebar.. ( kebetulan yang aku rasa sudah takdir. kedudukan yang strategik bagi kami kalau kami berselisih bas)
hafizi: haha jumpa atas higway t ya cyg
aku: ok papa, arap2 ma pasan hu3 mata ma xlh bukak dh ni ( ngtok suda..)
hafizi: mama tido lah yer cyg
aku: tapi cian pa ma x teman pa
hafizi: xpe pa pun nak tido gak ni

aku nak la taip meseg last kt cinta ati aku pas2 masing boleh tido. aku pandang tepi tingkap. xnampak pun bas, aku x mengharap pun dapat selisih bas. pas2 bas aku terus melencong ke kiri. pekiran aku ini mesti masuk simpang ke ipoh. maseg aku xsempat lagi tulis kt hafizi. bas aku sampai ke tol. aku terpandang sebelah tol sana, bas sama cam aku. bas jengka liner!!! riangnya hati aku, aku xsangka aku bertemu juga dengan dia walau di ats highway. aku tkot xsempat meseg bas dah jalan aku terus dial no hafizi. tapi xdapat.. aku mencari juga mana dia, xperasan, bas dia dah bergerak baru aku padan lampu hnset di lambai2 pada tepi tingkap. riangnya aku walau xnampak dia..

selepas 2 aku bagi masej
aku:he3 sempat jugak nampak pa
hafizi: mama dah dekat sgt dah..

pas2 talifon aku berbunyi.

dalam perbualan kami menceritakan takdir pertemukan kami. terlalu banyak kebetulan yang kami rasakan. patut la aku col die xdapat die pun col aku waktu y sama.. die nampak aku. dia kata dia nampak aku tersenyum tepi tingkap sambil henset di telinga. memang la time 2 aku cuba col die.. die boleh nampak aku cz aku berada di bawah lampu.. walau aku xnampak dia tapi aku sykur dapat jugak perasan henset dia. aku hanya mampu membalas lambaian dia 2

kami ketawa bersama-sama indahnya kenangan kami ni. seperti drama yang aku saksikan, ia terjadi dalam kehidupan aku, bahagianya kerana bersama dia aku alami perbagai peristiwa yang indah dalam hidup aku. papa, ma bersyukur di kurniakan persaaan sayang dan cinta pada perhubungan kita ni.luv u so much ni la kisah realiti antara AKU, DIA DAN JENGKA LINER

p/s segala cerita dan maseg y dipaparkan adalah asli dan benar, tidak dipotng atau diubah sedikit pun. sekian

3 comments:

Anonymous said...

suwit gler...teringat plf g kejar bas konsurtium...aku rase time 2 aku cm kajol die shah rukh khan...suuuuwwwiiiiiitttttt...nadhebat~

miss su_gy said...

hik3 nad pun suwettttt t wt la blog, cter kisah 2 nad..

Anonymous said...

aku xkn wt blog...diharamkan..nadhebat~