Wednesday, November 3, 2010

mood jiwang..

syoknye bile duk bangunan tingi2 cz bila org bakar bunge api, ak akan sekali join tgk hik3 per yer nk cter.. mood tengah bosan gegiler sekarang nih, mood exem xdatang2 lagi.. exem dh nk start 8hb ni.. rindunyer kat my mom.. xsabar nk tunggu raya aji ni balik kpg.. org sekarang pun boleh balik kpg cz dah msuk study week, tp disebabkan nak save bajek,, xbalik la aku..

sekarang pulak dengar berite banjir dah berlaku.. pada mangsa2 banjir semoga tabah jalani dugaan ini.. sedara aku pun turut mengalami nasib yang sama.. aku cuma mampu doakn keselamatan dorg 2 jer mampu tolong huk...

ermm sekarang rasa rindu pada cinta ati aku.. macam2 kenangan terimbas balik. walau die seorang yang selalu wat aku marah n sakit ati bila bergadoh (aku pun sme jer hik4) tapi itu hanyalah sebagai gurauan dalam perhubungan... biasa la kn jadi cam 2... walau banyak kngn pahit dilalui aku dengan dia, tapi, lg banyak kenangan manis yang aku dapat bersama dia...

Dia la insan pertama yang menangis kerana aku, menagis bersama-sama aku... aku ingat lagi mase aku di timpa dugaan y amat berat 2 taun lepas.. dia la y berada di sisi aku, temani aku, bila dia lihat aku menagis, dia turut menagis depan aku. syukurnya aku ketika itu.. jiwa aku kembali tenang...

Dia la insan pertama yang xmalu untuk menyuapkan nasi ke dalam mulut aku menggunakan tanganya sendiri. aku masih ingat apabila dia hanya beli nasi utk dirinya kerana waktu itu aku tidak lapar lansung, aku menyuruhnya dia beli nasi untuk dirinye ja.. tapi dia xsampi ati untuk makan sorang diri. dia kongsi nasinya bersama aku. dia sedaya upaya pujuk aku untuk makan bersama dia. aku terima pelawa dia kerana aku rs cukup la sekadar sekali saja dia menyuapkan aku.. ya.. aku malu ketika itu, senyuman terukir.. bahagianya rasa.. tapi suapan itu bukan yang terakhir untuk aku, selepas dia makan untuk dirinya, dia akn suapkan nasi untuk aku pula. bergilir-gilir hingga habis nasik 2. hik3 lawak bila ingatkan balik.

Dia la insan pertama yang berani untum berhubung dengan family aku.. jujur aku katakan selama aku bercinta aku mmg takut untuk kenalkan mereka secara formal kpd family ak, kerana bg aku, aku ingin mereka kenal apabila aku betul2 ykin dgn hubungan kami ni. y terdahulu tidak pernah cuba untuk berkeras, tapi dia la insan yang pertama tidak pedulikan kata2 aku, n cuba bergaul mesra dengan family aku. ya.. di situ aku nampak keihlasanya untuk berkawan dengan aku. ini la yang aku cari..

Dia la insan yang banyak berkorban untuk aku. walau susah baginya untuk lalui, tapi dia tetap lakukan demi tunaikan impian aku untuk melihat dia berjaya...

kalau nak dceritakn byk lagi.. tapi biala itu hya kngn untuk aku dgn dia y mengetahui. pada insan yang ku tuju ni, semoga sayang sentiasa dilindunngi ilahi dan mendoakan hubungan kita sampi ke akhir hanya dengan ke izinan-NYA.. aminnnnn

No comments: