Friday, February 25, 2011

pantang larang yang pantang bagi aku

korang mesti tau kan banyak pantang larang yang penah kita diajarkan atau kita buat dalam kehidupan kita sama ada sedar atau tak..  

sebenarnye aku dah lama nak poskan entry ni.. cume xde mase yang sesuai.. so sekarang ni aku dah der sedikit ruang untuk update blog so aku nak gitau korang jenis pantang larang yang pernah aku laksanakan.

1- orang dulu2 memang xsuka bila dorang tengah sembang ada anak kecil duk menempek muka dengar sekali dorang tengah sembang. aku ingat lagi time aku aku xpasti aku umur berapa. time 2 mak aku tgh sembang ngan kawan2 die ak pun duk sebelah mak aku. tiba2 mak aku cubit peha aku.. sakit siot.. padahal aku xpaham pun dorang tgh sembang per. so aku pun blah dr c2, n start dari ari tu aku dah xduk menempek kat mak aku bila die tgh sembang ngn kawan2 die sampai la aku besar sekarang ni.

bila orang datang umah aku, aku hanya pergi jumpa dorang n salam. pas2 aku turun kt dapur lepak kt dapur.. ramai gak duk tanya mane aku?? cz xnmpak pun aku nak sembang2 hah spe sruh cubit aku dulu smpai beso la aku dah malas nak menempek dengan sesiapa yang datang ke rumah aku tu hak3

2- orang dulu2 der cakap jang makan berubah tempat nanti banyak laki time sekolah bile makan kt kantin bese la bile dh makan kawan len bru turun rehat dorang duk kat meja lain, so kne la ikut dorang hah time 2 punye la takot cz fikirkan banyak kawen nanti, tp takot2 wat jugak, ubah jugak tempat. hahah 2la sekarang ni sebelum jumpe cinta ati aku ni, aku duk becinte ramai gak kot. adoiii jangan pecaya ini pantang larang tau. e2 sebab xnak kite xbesopan.. yela pmpuan duk makan banyak tempat. kan x manis

3- jangan nyayi kat dapur nanti kawin dengan orang tua.. mula2 takot jugak bila ternyayi, n teringat larangan 2 terus benti nyanyi, tapi sekarang duk melalak pun xpe cz konon yakin dh xdapat laki tue cz aku dah der cinta ati kot.. nak kata tua 2 xla cz sme umo wahahahaha

banyak lagi ni pantang larang yang pernah aku wat nti2 la plk sambung cz nak ingtkan balik citer lame2 2 hak3
adios ... 2 be continued

No comments: