Saturday, February 5, 2011

haiwan peliharaan.

helo dear blog..... assalamualaikum reader... sekarang tengah pening2 lagi maklumlah jauh pejalanan.. penat ngatok sume der, ni dh dapat landing2 kt bilik hilton, lege rasa badan... bosan2 xtau nak sembang dengan sape aku nak kongsi citer kat korang sume mengenai haiwan peliharaan aku nih.

andai korang seorang yang pintar cer teke cer teke, haiwan per y family aku bela sekarang nih??

per???
salah....
huh??? der pulak..
salah lagi...
ahh sudah!! korang teke sume salah

selalu kita dengar korang2 ni bele hamster, ikan.. tucing, ternab, tapi aku bela lain ckit dr e2. dulu2 der bele kucing tp sekarang xdah sejak kucing last aku ilang kami dah xamik kucing dh untuk bela. y kucing sebelum ni pun kebetulan cz kucing 2 orang buang, die mai umah aku mintak makan, selalu kasi makan alih2 dah jadi kucing belaan aku dah, tapi xdela betul2 jaga juz duk umah aku bagi makan ckup...

sekarang family aku der hobi baru, ni pun sebab kebetulan jumpa die, aku xpernah bagi nama kat haiwan peliharaan aku ni cz xpernah niat pun nak kasi name hak3..

dia sangat jinak, dah lupa diri, lupa asal usul y dia bukan dibela dalam umah tapi memang suke menempek dalam umah, tengok tb sekali, men fb sekali... ok e2 tipu!!

KELEBIHAN DIA : seekor y sopan, xsuka kua rumah duk lepak2, merempit, kire segala aktiviti gejala sosial nih dia xpernah terlibat.

KELEMAHAN: seekor yang gedik dan gatal, ak rasa die ni jantan la. korang nak tau sebab per ak cakap die ni gedik n gatal??

burung merpati aku ni bukan cam burung lain.. die ni xblh terbang jauh2 sangat. so die suke lepak dalam umah, bile bosan die kua jap ke pondok die, pas2 masuk balik.die xde kawan sehingga die dah jadi amnesia lupa diri die 2 seekor burung merpati yang xsepatutnya melepak dalam umah aku 2 wt cam umah die.

die GATAL sebab bile aku balik umah jer mesti die suke kejar aku pas2 patuk kaki aku, gerammmm sakit 2.. kadang cam men kejar2 lak. memalukan dri aku bila dikejar burung merpati. yela kalau xlari, sakit kene patuk, tapi bila lari risau gak nak turun tangga mau tertonggeng gak silap haribulan nanti. maybe sebab aku jarang der kt umah so bile sekali aku balik die pelik tengok aku, die kan amnesia bukan jenis duk ingt orang hak3 2 yang patuk aku ingatkan aku orang asing.

die GEDIK plk aku cakap sebab bila aku nak tangkap gambar die cam tau2 jer terus posing mengalahkan model antarabangsa. mata die paling daring ouchhhhhhhh memang gedik.

 
ni time tengah sedap duk patuk kaki aku, so bengang sangat aku nak la snap pic die tgh mematuk tapi kuar pulak kegedikan dieeeeeeeee tgk la mate die boleh pulak daring cam 2 konon seksi la 2. boleh plk benti patuk kaki aku duk tgk camere.
 


 
bile lapar makan.. tak ingat dunia 



 
ni la pondok die tepi umah aku jer bukan tinggi mane pun cz die xreti terbang tinggi2..
so korang der haiwan peliharaan per??? der lagi hebat dari ni x hak3

No comments: