Wednesday, January 30, 2013

2 dalam 1

dear blog....

arini kan aku masak ayam masak merah. haha nampak cam sambal jer tapi rase memang berbeza.. ada orang puji sedap kirejadi la tu kan sebab bahan yang nakb uat tak ckup so masukkan mane yang ada jer. ok bukan ini sebenarnye aku nak citer. aku nak kupas tentang sesuatu sikap. sesuatu perasaan ataupu sesuatu perbuatan.

bila ada seseorang nampak macam nak korek rahsie bertanyakan sesuatu, suatu pertanyaan akan timbul di minda kan? batol tak. pertanyaan itu akan hadir sama ada positif atau negetif. ok contoh bile pertanyaan berbunyi macam ni

"kau dah keja belum"
penerimaan negetif pada soalan ini ialah

"nak jaga tepi kain aku ni, mesti ada la tu nak ngutuk jap lagi, tambah2 die kawan ngn musuh aku. nak korek rahsie la tu kn

namun penerimaan fositif pada soalan ini ialah

"die mik berat la tu, nak tau dah keje belum tak pun die nak ofer keje ke kn" (tangan ke bahu mate keatas)

tapi aku rasakan penerimaan yang negetif sebabnya.... bile aku tak xjeke lagi terus tak balas dah pape. hah kantoi!! nak korek rahsie.. nak perlekeh orang latu...

nak tau sebab per aku fikir cam ni??

dah 2 kali aku mimpi pasal ex bos aku 2. dalam mimpi tu 2 kali tu jugak la ak gadoh ngan die, n die perlekehkan aku. agrhhhhhhhhhhh makin meluat la aku bile fikir die, sebab die aku memang kenal die mmg seorang yang poyo!!

INI SEMUA POYOOOOOOO

ok jom mam corneto vanila..... ermmmmmmmmmmmm sdapnyerrrrrrrrrrr

No comments: