Wednesday, January 23, 2013

hobi terpendam

aku ingat lagi aku mula minat membaca novel ketika aku ditingkatan 2. maklumlah waktu tu dalam proses usia remaja... alami angan2 cinta monyet.. fairytail.. sampai der mase aku suke tulis cerpen sendiri. hahah bile baca balik cerpen2 aku ni adududu lawak toi. banyak olahan yang kene baiki... dulu rajin bace jer pinjam novel orang takdela sampai nak beli sebab kedekut duit hehehe.

tapi sekarang bile aku bekerja aritu... kebetulan aku like fan pages untuk peminat novel. so segala novel baru die akan iklankan sehingga aku rasa sangat menarik. dan minat aku bertahun lalu kembali berlegar-legar dalam otak... kebetulan hati tu singgah tesco... bermulalah pemburuan aku... n kebetulan aku buat membership kad kt kedai buku tu.. untuk pulangkan modal aku kene la beli selalu buku tu kan....


ni la buku 1st sekali aku beli. sangat best citer ni. sweet.. n bile balik kampung lalu kt sawah padi teringat citer ni. bile si hero buatkan rumah untuk si heroin aka isteri die di tengah2 bendang.


ni novel ke2 aku beli. sebenarnye aku nak beli novel lain. novel "suamiku tak romantik tapi autistik" memang nak sangat2 novel tu, tapi g popular tak der jual. g mph pun xde jual. sedih dan sangat sedih.. so aku fikir mungkin dah abis stok novel tu so aku abaikan jela. baca novel ni. novel ni boleh la best jugak cume jalan cerite die tak berat sangat. lebih kepada cm cerpen citer ni. lepas tu aku ada baca novel bertajuk "kerana terpaksa aku relakan" aku baca separuh citer ni dalam on9. memang ptong stim la kan sedap2 bace citer tak abis... so ak nekad nak cari jugak novel ni. mencari juga merata memang tak jumpa... last sekali g jj bukit raja.. masuk popular kat citu... mencari dan terus mencari tak ada la novel ni... :) tetibe kan kan kan!! aku terpandang novel ni!!!



ni la novel ke3 aku. serius. sekuat mana aku mencari novel "kerana terpaksa" tu novel ni lagi kuat keinginannye. aku senyummmmmmmmmmm sampai ke telinga. orang kt situ mungkin kata aku dah gila. tapi bagi aku belum gila lagi selagi aku tak jerit lompat2 kat situ hahahaha aku sampai cam nak menagis kot... bahagianye dapat novel ni... citer yang sangat sweet.... aku suka boboy... dengan kacaknya.. samapi wujud kehadiran boboy 2 cam ne. rupa die semua wujud dalam imaginasi aku..





dan akhirnya seperti novel "suamiku tak romantik: akhirnya aku juma juga novel ni. hampeh ade jer jual kat kedai yang aku jd membership tu. kedai tu sume novel der. kenapala aku tak pergi jer kat tesco tu kan. ni novel ke2 sweet bg aku. dan aku suka watak harlina yang sangat cantik... memang dalam novel ni watak harlina sangat cantik dan harlina juga wujud dalam khayalan aku sendiri... dan ada gambar harlina ni aku terjemahkan haha last chapter aku maukn gambar ok.


ok ni novel pilihan k.ngah. dan kalau korang nak tau. ni adalah novel paling tabal antara yang lain sehingga aku tak baca novel ni dari awal. sebab k.ngah dah baca dulu. kisah ni sangat sedih... sedih sangat2... aku baca pada pertengahan novel jer di saat heroin dan keluar dari kisah hidup sedih die. kembali mencari kebahgiaan sendiri. tapi novel ni best, cume die sarat dengan kesedihan di awal penceritaan uhuk uhuk huk



kalau korang tengok citer tv3 kul 7 2 korang akan tau ni adalah citer yang diadaptasikan dari novel ni la. cume cerita dia takdelah sama semuanya banyak yang berbeza.. mungkin kerana dalam drama perlukan banyak pelakon untuk digarabkan menjadi lebih cantik dan best jalan cerita 2. kalau novel tak boleh banyak sangat watak sebab pembaca akan kompius dan susah nak imaginkan setiap watak yang diceritakan. akhr kata drama lebih banyak sakit hati dari novel ni. novel ni lagi lebih sweet hehehe


ni novel paling latest aku beli. baru beli semalam dan dah abis menelaah hahaa. g mph subang semalam giler lah........ rambang mata kot bile tengok sume novel yang dalam fb pages novel ni ade... memandangkan aku tak banyak duit so aku beli 1 jela dulu.. citer ni best jugak cam ala2 korea ckit la haha. yang bestnye dalam cter ni si hero digelar superman olh si heroin tapi dalam kisah aku, si die aku gelarkan ironman,, aka en boyot!!!


ha............ ni la boboy aka syed azwan dalam citer suamiku tak romantik... aku tingat boboy jer akan terbayangkan die ni 
\/
\/
\/
\/
\/
\/
\/
\/
\/



kacak kn kn kn

dan ini ala indah harlina heroin dalam novel "kerana terpaksa kurelakan" sangat sweettttt abg zen je tak jumpa2 cam mne nak imagine die hehehe
\/
\/
\/
\/
\/
\/
\/
\/

sangat cantikn die ni. sesuai dengan watak indah harlina.

k.la sampai sini saje entry kali ni... and terima kasih pada my lovely.... en ironman saya... telang memberi sesuatu untuk menaikkan semangat  dan ilham saya untuk menulis blog ni.
(bukanke memang semangat pun nk tulis entry ni? hahah pape jela en rasul oi....)

No comments: