Sunday, January 6, 2013

karangan awal tahun

assalamualaikum..............

hai semua... ini entry pertama buat tahun 2013 merangkap pembuka cerita pembuka kisah... tahun baru berlalu dengan keadaan seperti hari-hari yang lain. cuma diambang menjelang tahun baru berlaku sebuah peristiwa yang aku anggap ia sudah suratan takdir dan jodoh...

akhir tahun terjadinya kisah dimana aku ada krisis di tempat kerja aku, aku meluat dengan bos aku, dan akhirnya tahap kesabaran aku tak mampu bertahan aku ambil keputusan untuk resign, dan selama 2 bulan lagi aku kene hadapi hari2 dengan penuh kepura-puraan.

tiggalkan kisah yang menyakitkan hati itu dan kembali kepada kisah yang mengujakan. selama beberapa bulan kami tidak ketemu, akhirnya jejaka ipoh datang jumpa.. aku detim la denga ironman ni..dan tak sampai setengah ari kua detim berdua, aku dikejutkan berita abg long aku xcident. alhamdullihlah semua family abg long tak ada apa2. waktu aku tengah tengok wayang dan kami tak sempat habiskannye nak sebab per? abg dak kakak aku nak balik kuantan nak tengok keadaan abg long. abih tu macam mana dengan ironman aku tu? cian die baru datang dari ipoh tak kan halau die balik sebab aku kene turut serta menjalani perjalan ke kuantan hehe.

2la orang kata per yang terjadi ada hikmahnya... aku tak pernah fikir akan bawak die jumpa family aku... dia ikut serta ikut aku ngn abg akak g kuantan. ini pertama kali aku bawak seorang lelaki jumpa mak ayah, bermalam bersama family.. tak pernah rancang pun ia jadi dengan sendirinya. alhamdulillah.. family terimanya dengan hati terbuka.. tapi memang lawak time die ada kat umah aku memang tak layan lansung die haha cian kat awak rasul,, bukan apa.. tak kan saya nak duduk dengan awak kita kan xde pape lagi.. so saya kene la biakan awak dengan ahli lelaki keluarga saya... nanti dah kawen baru la teman awak berkepit je dengan awak tiap mase...

heheh k.la malas nak buat karangan. nak buat rumusan jela. so sampai kat cini jela erk.,,
adiossssss..

sempat lagi kua petang 2 bawak anak buah dan cam mak ayah bawak anak je.. mesti orang duk cakap tudieeeeee ramainya anak =,=



No comments: