Monday, March 7, 2011

no title juz 4 u


assalamualaikum... title ni bunyi agak subjektif..tp bukan nak dutujukan pada anda-anda yang baca nih, tapi kepada mereka-mereka yang mempunyai perasaan untuk menujukan tajuk ini pada diri sendiri hahaha

pertama aku nak cerita tentang perasaan dengki. orang yang selalu menuduh, memuji seseorang dengan kata-kata agak busuk,  kurang manis, kemungkinan dirinye terlebih dahulu seperti itu. ok contohnyelakan 
"ish bajek cantik jer, perasan lebih" kemungkinan die sendiri yang merasakan diri dia oerasan lebih, sebab itulah dia turut melibatkan orang lain untuk bersama-sama situasi perasan itu. ini lah masalah sebenarye.. tak perlu fikir panjang2 lama2.. satu jer sebab die "DENGKI"

kedua aku nak cerita aku ada terbaca status member pada menber aku dalam fb aku tertarik dengan status die 2 
atas sinopsis telah aku lakukan aku sampaikan jela kat korang maksud die 2, cz kalau aku copy terus status dia 2 ibarat aku dah menyalahi undang2 iaitu akta pencerobohan (memandai jer hak4) 

dia cakap kenapa dia ramai kawan lelaki dari kawan peerempuan,. kerana lelaki bila menceritakan masalah kat dia, dia tak akan sampaikan pada orang lain. tetapi perempuan ni bila kite menceritakan masalah kita, dia akan menjadi stalker.. betol kata-kata dia tu cz dari pegalaman aku la kan musuh perempuan adalah seorang perempuan.. 

berhati-hatilah sekrang ini.. biar berkawan dengan orang yang mampu membawa kejayaan kepada kita. dari berkawan yang membawa kekoyaan pada kita. bukan memilih, tapi berhati-hati.. renung-renungkan dan selamat beramal..


p/s aku suka melihat kebahgiaan kawan-kawan aku tak kira yang jujur atau hipokrit. ni kenyataan ikhlas dan jujur dari aku yer bukan kenyataan hipokrit. ^,^

No comments: