Monday, March 14, 2011

popcorn durian & bedak sejuk..

assalamualaikum wahai blogku... tadi g makan kt khalel, dah blik dah pun dan cukup dah merehatkan diri.. so aku sangat teruja nak tulis entry tajuk ni.. tadi lepas makan, aku bersama mak nani g kedai maju jaya untuk beli jajan,, yela nanti tengah2 malam ni terasa nak mengunyah something kn...

so jalan punye jalan cari punya cari nak beli jajan semua tak menarik.. tapi tiba-tiba.... terkeluarlah cahaya yang melilau, memancar-mancar di sudut rak keropok... <=  "ok aku tipu jer sume 2 ada aku cakap, ia benar ke??" aku terpandang keropok yang mengimbau kenangan zaman kanak-kanak aku dulu... <= ha y ni betol2"


keropok perisa durian.. dulu pacaging die lain ckt plastik yang lembut 2, tapi sekarang dah berapa tahun berlalu mesti la dah tukar pembungkusan die tu kan.. aku tengok keropok ni teringat nostalgia dulu-dulu waktu kecik, ayah aku selalu beli keropok ni untuk anak-anak die.. bile balik dari kedai jer, ayah aku tak kan lupe membeli keropok ni untuk anak-anak die termasuklah aku..

sekarang pun ayah aku masih beli keropok ni, tetapi bukan untuk anak-anak dia.. sebab anak-anak die dah besar.. sekarang dah beralih ke cucu-cucu pulak.. untuk kenang balik kenangan keropok ni, dats y la aku beli dan terus tulis netry pasal ni hihihihi sweet pulak bile teringat zaman kanak-kanak.. seyes aku teringin untuk pergi ke zaman waktu aku kecil-kecil dahulu. tiada keraguan, tekanan dan ujian dalam hidup...

hah!! menceritakan bedak sejuk pula.. bukan kisah waktu kecik2 yer cz ayah aku xdela beli kat aku bedak sejuk masa kecik-kecik hak4 ni sebab time nak bayar duit keropok ni ternampak la bedak sejuk ada jual jugak.. aku ni dah lama x pakai bedak sejuk teringin pula nak pakai terus ambil n beli, walau waktu 2 rasa xckup duit... bila bayar bukan xcukup duit tapi terlebih cz aku kira rm6 padahal aku bagi rm7,, hahahah gelak uncle 2 seb bek die jujur xtipu duet aku...

okla sekarang masa untuk makan pop corn durian dan menanti masa untuk menempek bedak sejuk ke muka...

ni la bedak sejuk yang kononnye aku akan pakai selalu.. kadang2 atau jarang2???

2 comments:

♥ cik .hanie ♥ said...

polon polon polon.. wahhhahahhahaha

miss su_gy said...

terima kaseh kerana memuji.. sy mmg polon ponnnnnnnnnnnnnn hak3