Monday, April 4, 2011

::HATI::

bila mata melukis,bila jari menari, bila hati bersuara

kisah seorang gadis yang berumur 23 tahun.. mempunyai perwatakan yang kasar pada luaranya, tegas pada perlakuannya namun jauh di sudut hati dia seorang yang sangat sensetif.. ya.. dia mempunyai banyak kelemahan, baran, angin, dan kuat bertelagah. tapi baginya kelemahan ini adalah untuk melindungi dirinya agar tidak ditindas, tapi mungkin pada orang luar merasakan sikap ini tidak patut ada..

mulalah konflik jiwa yang dialami oleh gadis ini.. hatinya mula bersuara....
di saat inilah baru dia mencari ibunya.. mencari pelindungnya sejak dari kecil... 
di saat inilah bari dia merasa dia lalai menjalankan tangungjawab sebagai seorang insan yang bergelar anak pada ibunya..
di saat inilah baru dia mencari ayahnya.. seorang yang tegas dalam kehidupannya demi megajarnya berdikari.
di saat inilah baru dia merasa dia lupa akan pegorbanan ayahnya mencari rezeki untuk dirinya..
di saat ini sang gadis amat memerlukan dakapan seorang insan yang sangat dia rindui.. ibuku...

mak.....
maafkan ku kerana bila senang ku lupa akan diriku mu. aku bahgia dengan kekasih ku sahabatku..segala cerita aku kongsi dengan mereka.. segala coretan dalam blog banyak aku mengisahkan tentang aku dengan mereka.. 

tapi...
bila bersedih bila berduka bila rasa terpinggir dan kesunyian, baru anakmu ini mengingatimu.. menulis entry tentang diri mu... maafku wahai ibu....

mak...
aku benar-benar rindukan mu rindukan belaian mu, rindukan kasihmu.. aku dambakan kehangatan perhatian darimu... dikala ini anakmu ini begitu sayu hati.. begitu sedih .. anakmu tidak seceria seperti dahulu ibu.. ibu anakmu ini hanya inginkan kebahgiaan.. tapi xpernah bersyukur bila dapat kebahgiaan itu.. anakmu ini tidak bersyukur pada maha pencipta sehingga diri-NYA tarik kembali kebahgiaan itu.. tapi.. sebenarnya aku silap mak.. aku belum kehilangan kebahgiaan itu kerana aku masih ada kamu wahai ibuku...

di saat ini aku menghitung hari untuk menemui mu wahai ibu, menemuimu wahai ayah.. apakah daya anakmu ini jauh diperantauan.. keinginan untuk balik amat terasa.. 




// mak, akak xsabar nak balik jumpe dengan ahli family lain, diharap segala urusan disini selesai secepat mungkin... i realy miss both of u.. my lovly parents..

No comments: