Wednesday, December 21, 2011

puas hati semalam dah lepas sumenyer, selagi kite besabar, orang duk asyik provok lagi agar hilang kesabaran tu. berdiam bukan beerti mengalah, tapi tahap kesabaran der batasnye. sedangkan yang beriman pun kene berusaha untuk bersabar inikan pulak aku yang tidak setinggi iman di dada, aku belum cukup sempurna untuk mengiakan segala perbuatan orang kat aku sampai bila-bila. kalau jenis besabar orang dah tak bawa mulut mengumpat tak per, ni makin orang bersabar makin sedap nak mengata orang. kalau korang tu baik sangat, alim korang cari bukti dulu sebelum nak mengata sesuatu....

ingatlah kalau mengata benda yang salah itu dikira fitnah,
kalau mengata benda yang benar itu dah dikatakan mengumpat
lebih baik berdiam diri dari menjaja sebarang cerita dekat orang.

aku harap lepas ni tak sape2 lagi cari pasal dengan aku, aku tak pernah nak bermusuh dengan orang. korang pun, cakap lebat ak xnak bermusuh la per la, tapi korang buat jugak, korang xrasa ker korang 2 munafik??? hipokrit,

semoge hari ni hari yang indah tanpa sebarang cela. jom nyanyi lagu :"menyanyilah lalala" by ella

No comments: