Tuesday, October 19, 2010

saya dan kamu

ujan yang turun, ibarat bersama-sama merasai kesedihan yang dialami, aku ingatkan ujan yang mengalir itu xkan berhenti.. aku sedih mengapa hujan turun, disebabkan hujan turun, aku merasai kesuraman, namun tak ku sangka ujan yang ku anggap tidak akan berhenti telah berhenti dengan sendirinya.

keadaan selepas ujan begitu indah aku rasakan. kedengaran rintik-rintik ujan di atas kelopak daun menitik ke tanah. bunyi burung kembli bising seakan-akan riang berasa dalam suasana seperti itu. serangga kembli keluar dari tempat persembunyian. aku bertanya mengapa mereka gembira sedangkan mereka terpaksa tempuhi waktu ujan sebentar tadi??

rupa-rupanya mereka gembira.. kerana turunnya ujan, memberikan mereka hadiah sebuah pelangi.. sebuah pelangi yang indah.. ya... ada sebab megapa di sorokkan mentari, rupa-rupanya untuk meghadiahkan pelangi...



di saat aku kesedihan, aku rasa mengapa aku yang patut bersedih?? megapa aku? sekarang aku sendiri mendapat jawapanye. ada hikmah di sebalik semua ni. di sini la aku di uji tahap kasih syg aku pada die. membuktikan aku mmg sygkan dia. di sini juga la aku di beri peluang untuk menilai di mana sahabat-sahabat yang sanggup berada di sisi diaat suka dan duka.

ya aku bersyukur di beri dugaan sbegini. aku rasakan bertuahnya aku dapat terima dugaan ini dari mu ya ALLAH... kerana dugaan ini, aku dapat merasai kasih sayang sahabat2 aku...

keindahan yang amat bernilai..

nani, trime kasih, sebab terlalu banyak bagi supot moral kat aku, mendengar masalah aku sedangkan kadang2 di waktu 2 ang pun alami masalah.. mintak maaf andai aku penah wat ang risau, aku xkan lupakan sume ni. aku sayang ang sampi bile2. ur my besty fren dunia akhirat.


mengukir senyuman penuh keihlasan

nisak, u also is my besty fren dunia akhirat. nisak selalu bertanyakan keadaan aku, caringnye die. selalu bagi nasihat untuk aku.. bersama-sama membantu agar aku tersenyum gembira. nisak aku syg kamooo... smpi bila2..

suwittttttttttttt :)

nad, thank cz kerana kata2 ang, aku dah wat keputusan untuk mencari kebahgian aku, terima kasih dengan kata-kata ang yang wat aku dapat wt keputusan "kadang2 pahit untuk kebhgiaan mase dpn" nad pun banyak bg nasihat dan menunjukkan apa itu erti persahabatan yang sebenar.
sahabat yang indah

tak lupa juga pada ain dan rin. memahami keadaan ug di kala itu. megerti hati ug di waktu itu. memberi sopot moral di jarak jauh, walau ug xnampak tp ug dapat rs nilai persahabatan kita.. xdapat dinilai dengan wang ringgt.. xdapat dibeli dengan wang ringgit.
(adoiii bunyi cam bg ucapan pada majlis PIBG plk...)

kepada sahabat-sahabat ku, aku ckup beruntung dan rasa bertuah kerana miliki korang sebagai sahabat ku dunia akhirat. aku sayangggggggggggggggggggggg sgt kt korg. bahagienye rasa sekarang ni... korang lah pelangi aku...
sahabat ibarat ombak dan pantai, walau sering terhempas tetap kekal berdampingan

No comments: