Sunday, June 26, 2011

kekurangan bkn halangan

assalamualaikum semua.. 
(entry ini ditulis kerana terimbau peristiwa silam apabila mereka mebangkitkan semula hal ini petang tadi huhu)

apa isi sebenar dalam tajuk ini?? aku nak ceritakan satu kisah benar pada korang. yang merupakan rahsia diri aku. hanya family dan kwn serapat-rapat je yang tau. paling komfem tau ialah cik nani la. mari aku menceritakan dalam kontek cerita.

suatu ketika dahulu, ada seorang budak bernama uji. die ni nakal jugak la dan suke bgdoh dgn kakak die yang bernama su. boleh dikatakan hari2 kalau tak gaduh tak sah. satu tragedi besar bermula disini..........

dimana suatu petang uji bergadoh dgn kak die, men kejar2 berkejar utk pukul memukul, uji ni pelik sikit ye tuan-tuan dan puan-puan. die lari untuk sembunyikan diri di atas pokok.moktan di depan rumah... boleh pulak jadi hari 2 die pakai baju kurung... kalian bayangkan budak berbaju kurung pnjat pokok moktan =,=" jadi uji ni duk jela atas 2 wat bodo.. kak die tak panjat dh la pokok 2. die duk bawah pokok.. uji waktu 2 umo xtau dh sek atau blum, ingatan kurang jelas sebab yang tau kecik lg okeh!! kak die ni pulak kuat sakat... tunggu punya tunggu uji ni turun, bapak dorang otw  balik dari kedai... utk pengetahuan bapak uji ni garang. anak2 die sume takot.

bermula la tragedi bila kak die su ni gempar kata ayahnya akan marah sebab panjat pokok, jadi uji pun tergesa-gesa la turun dari pokok 2 takot bapak dorang sampai sebab dah dengar bunyi moto dari jauh. entah macam mana nasib malang menimpa.............. uji jatuh pokok kepala kebawah mencecah tanah kaki keatas sebab kain kurung tersangkut kt ranting pokok. sakit siottttttttttttttttttt idung aku berdarah dan untuk pengetahuan korang batang idung aku patah gara-gara jatuh pokok moktan. :((....

sebab tulah sekarang kalau xtau, orang tengok aku ni xcantik.. sebab idung kemek.. xde batang idung.. yang sadisnya bukan sebab original tapi sebab patah jatuh pokok.... kan indah kalau aku xjatuh pokok dan batang idung aku xpatah pasti idung aku mancung mcm adk berdik aku yang lain. seyes waktu kecik aku selalu sedih rs xsempurna cam akk2 aku, dorang cantik.. aku tak... tapi bile besar aku ok jer sbb aku pikir sume tu ada hikmah...

ok wut, sbb aku xcantik orang xnk kat aku, jd wk2 sekolah aku xprnh pkr pasal nk bcnte ni, jadi duk belajar jela walau oak xla pndai mane.. n akhirnya aku x lalai dan mmpu megejar impian aku dgn jayanya,,, (tapi xsgka der jgk org mnt aku time form3 hak3 ngorat x ngorat tepon jgk umh ak nk ckp ngn ak)

sesuatu kekurangan itu bukanlah alasan sebagai penghalang dalam kehidupan...


its me. cik suzy c idung kemek =.="

2 comments:

Anonymous said...

This is very interesting, You're a very skilled blogger. I've joined your feed and look forward to seeking more of your magnificent post. Also, I've shared your website in my social networks!

miss su_gy said...

thanks for ur comment..
appreciate it.. :)