Saturday, August 20, 2011

bila citer tentang FB

baru habis tengok drama tv2 yang bertajuk "fb mak" mata tak ngantok lagi so tulis entry kejap... aku tengok citer tadi kisah tentang orang demam main fb... moral nak citer adalah salah laku guna fb.. memang la fb ni der kebaikan die tapi tetap ada keburukan dia...

banyak kes yang dengar angkara fb. mak bunuh anak.. tapi ni terjadi kt negara luar la.. yang terjadi kat negara ni banyak kes kecurangan... sedangkan yang dah berkahwin pun boleh becerai angkara fb ni, ni kan pulak yang bercinta... boleh putus walau dah lama bercinta... tapi tak boleh salahkan fb seratus % sebab itu atas individu itu sendiri.. kalau dia pandai bawak diri. bende2 macam ni tak terjadi...

selalu terjadi pada mereka yang baru nak naik.. yang baru nak polon main fb.. bila kawan makin ramai, awek pulak cun2 mula la nak try market... kalau dapat yang lagi bagus syok la kn, boleh tinggalkan yang lama.. aku selama berfb.. aku jarang add orang... tak hairan la ada yang baru berfb tu... kawan lagi ramai dari aku.. biarkan la pada insan ini.. sebab itu hak die, life die, xlayak nak larangkan...

pas2 ramai yang tengok kawan beribu-ribu sebabnye?? sape add jer aprove jer.. aku kalau orang add aku tengok pelik kit jer n tak ada mutual frend memang susah aku nak aprove.. so tak pelik la kawan aku der 2rts lebih jer hak3.. ala aku sekarang pun dah jemu tengok fb tu.. tak der per yang menarik dah pun.. tambah2 fb ni suka sangat tukar aplication ikut dan die jer.. bile on jer layout baru, bile on9 jer tukar lagi layout baru...

so pada anda semua selamat berfb.. utamakan kejujuran dalam berfb... jangan mudah menipu orang tau.. nanti anda akan tertipu balik.. merana diri... pada yang single semoge anda cepat2 bertemu jodoh dalam tu.. haha tapi pada yang sudah berkasih, bertunang mahupun berkahwin jangan menipu status anda.. jujurlah pada diri anda dan orang yang menyayangi anda...

p/s bercinte melalui internet ni banyak risiko.. mudah jumpa yang tidak jujur.. even walau dah kenal lama.. so pasni nak cari jodoh yang bertemu depan mata, baru berkawan... sory kerana peristiwa silam aku prajudis terhadap perkenalan melalui internet... :)

No comments: