Friday, August 5, 2011

dikau cinta hatiku

hari ke5 kite berpuasa.. hari jumaat penghulu hari.. bersyukur masih mampu hidup dimuka bumi ni. masih mampu menghirup udara segar diduni y sementara ini... aku juga bersyukur kerana masih mampu melihat wajah kedua orang tua aku setiap pagi bila celikkn mata..

aku bertuah punyai puan ct ruhani sbgi ibuku... 
takkala anaknya membuat kesilapan dalam hidup, dirinya memberi nasihat...
takkala anaknya mengulangi kesilapan yang sama, die sedikit pun tidak memarahi aku, die tersenyum kepadaku, memberikan nasihat pada aku berikan dorongan pada aku tak putus-putus. walau kesilapan yang aku lakukan itu sama dan menceritakan padanya, die tetap mendegarnya berulang kali...

mak... akak mintak maaf.. akak salah pilih orang dan membuatkan hati akak sedih.. dan disebabakn akak sedih mak mungkin terluka melihat anak mak ini kecewa kn.. mak... akak bersykur.. jika dahulu, bila di hostel, bila akak ada masalah akak hya tanganinya seorang diri.. kini mak selalu di sisi akak.. bila akak merungut mak sudi mendengar, bila akak sedih mak sudi tenangkan hati..


mak terlalu baik kerana mak tak pernah berdendam pada orang yang buat anak mak kecewa, mak hanya mampu berkata, biarkanlah dorang tu.. akak mungkin akn dapat y lebih baik... terima kasih mak.. kata2 mak dan senyuman mak itu benar2 menyejukkan hati akak.. akak rasa nk pelok mak selalu.. tapi segan hi3.. takot mak kata akak buang tebiat...


mak, satu ayat y mampu membawa seribu makna.
akak syg sgt2 mak hingga akhir nyawa akak.. mak adalah ibu akak didunia dan di akhirat kelak..

No comments: