Monday, August 15, 2011

kisah hari ini

td petang angin kuat sangat... pastu sebelum ujan pokok cempedak jiran punyer kt belakang rumah tumbang ke rumah aku... bumbung bilik belakang rosak dan patah separuh ujan pulak makin lebat... abih la kalut duk tambah balik zink dalam ujan, bilik basah lencun air masuk pakat tadah dulu ngan besen.. abang ayah mak n kak ipar aku tolong selesaikan aku tolong jaga budak2 he3....

nak jadi cerite.. elertik tibe2 terputus.. so bergelap la kami berbuke puase tadi.. tapi sebelum tiba berbuka aku duk main ngn anak buah aku jela.. yanh penatnye... anak buah aku yang kecik ni, duk begusti ngn aku huhuhu dah la pose penat kot.. berat jugak la budak ni.. suke pulak suh aku dukung.. yela time mak die dukung die, bile aku datang jer kt mak die, terus die turun dari dukung mak die, datang kat aku suh dukung die hahahaha adoiii la budak nih...

bukak pose tadi pun kan kami bergelap pasang pelita dan lilin jer.. hazril ni bukan nak duk kat mak die tapi nak duk dengan aku. so sambil makan tu aku ajar la die cakap per yang ada depan die 2. aku suh panggil lilin. terus pulak bunyi die panggil. banyak lagi la tapi yang ak lawak sangat.....

menu tadi wt sup kaki lembu... so dalam pinggan tu aku juz cakap kt hazril, "lembu" die pun ikut la cakap lembu. pas2 lepas tu duk berulang panggil lembu huhuhuhu macam2... ni baru jer eletrik ade.. terus aku on9 dan tulis entry ni, aku ingatkan pagi esok baru der cz eletrik xde kt block umah aku jer sebab jiran aku pokok durian die tumbang kat tiang elektrik.. so utk potong pokok 2, kene la padamkan aliran eltrik 2...

k.la kalau nak citer lebih2 memang panjang.. so aku citer mane yang paling menarik jela.. sememangnya aku begitu suke budak2 hek3....
sekian

No comments: