Tuesday, August 2, 2011

kalau boleh xnak hentikan

pada waktu itu, kejatuhan negara singpula tkot kne hack klo tls ejaan btol2  ekonomi jatuh merudum ramai rakyat mnjadi pelarian. aku tak pasti aku duk kt mana sebab tempat aku pun dah tak selamat cam ada rusuhan kerana masing2 untuk meyelamatkan diri sendiri. aku terdengar perbualan yang mengatakan pihak tentera best la sbb dorang boleh berkomunikasi dengan semua negara tak susah nak masuk negara mana2 sbb tunjuk jer lambang baju dorang dorang dibenarkan masuk. haihhhhhh tak adil sungguh kan?? dorang sedap jer leh selamat.

waktu itu aku family aku dan bersama orang ramai duduk dalam sebuah banggunan. keadaan yang takot2 jugak la. yang aku ingat ahli family ak yang ada time 2 aku, mak aku dan adik aku. adik aku baru berumur 6 bulan. alololololo sangat comei tau. aku sehabis baik jaga adik aku tu. aku dukung jer die.

pas2 aku tak tau mak aku pergi mana mungkin cari bekalan keselamatan kot jadi aku berjalan duduk di atas kerusi sambil memangku adik aku. seorang perempuan disebelah aku tanya aku

dia:berapa adik beradik kamu?
belum aku jawab lagi die dah jawab =="
dia: abg long kamu, mak kamu, adik kamu kn. comeinye baby ni
aku hanya mengguk kepala jer.

pas2 ada seorang jejaka yang hensem lalu depan aku tapi agak kerek muke die. pandang aku tak puas hati. gadis2 di sebelah kanan aku dah bisik2 mengatakan betapa hensemnye jejaka itu. dan secara tiba2 jejaka itu datang kerah aku dan merangkul adik aku dan duduk disebelah kanan aku. keadaan disitu agak bising yer sebab ramai gadis jeles dengan aku atas situasi itu hahahaahah

dengan aku buat muke kerek, tapi bile pegang adik aku muke die sweettt sangat... mesra dengan adik aku yang montel itu. tetapi muncul seorang lagi jejaka kacak kire hero ke dua la huhuhu die duduk disebelah kiri aku. aku ni sebenarnye sangat la mgantuk entah macam mana aku boleh terlentok tido kat bahu jejaka ke2. dalam samar2 aku dengan hero 1st ngan hero ke2 ni bercakap2

hero1: yang ko duduk sebelah die tu knapa? muka tak puas hati
hero2: memang aku saja duduk sini, bia die tido atas bahu aku, kesian dekat dia

pas2 aku mamai2 terjaga, aku terpandag muka orang yang aku pinjam bahu dia ni. muka aku bertukar malu. yela boleh pulak tertido kt bahi die. aku terkejut terus bangun, aku tengok dihadapan aku yang tak punyai kerusi untuk duduk agak tidak puas hati terhadap keistimewaan yang aku dapat tadi... terus aku belah nak p tandas. adik aku masih selamat di panggkuan jejaka kacak y pertama tadi..

nak buat cerita bila masuk dalam tandas terus elektri tak ada... megelabah terus la aku, aku tak pasti sapa yang datang bantu aku sebab aku dah terjaga dari tido huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa cerita tak habis lagi....

cam mana mimpi aku? ni bukan rekaan tau benar2 terjadi pagi tadi, sweeet la jugak kan, tapi aku rasa memang sweeet pun hak3....

p/s persoalan pertama : kenapa pulak terjadinyer masalah utk negara singa ni?? mengapa aku mimpi negara singa. persoalan ke dua aku tak bape ingat muke hero 1 aku sebab aku hanya dapat ingat bentuk tubuh die y gagah jer berpakaian kemas pakai kot. yang peliknya muke hero ke2 aku memang dapat cam sbb muka die cam zain adik syasya hahahahahah lawak sungguh tetibe muncul zain ni nape. maksudnya muka hero aku ni memang orang2 biasa jela orang y terkenal dengan kerjaya die bukan popular cam artis. persoalan ketiga tau la aku suka baby macam mana la aku ada adik yang masih kecil dan montel ni hahaha

aku rasa cam princess pulak bila dalam mimpi ni... bese la hero pertama mesti akan kerek, hero kedua ramah. layan korea banyak sangat la ni =="

ni la bayangan hero dalam mimpi aku tu, nampak kerek kn???

tapi tetap cool dan kacak kan kih3...

No comments: